teisipäev, 3. detsember 2013

Oscar ja Roosamamma

                                  Oscar ja Roosamamma

Autor: Eric - Emmanuel Schmitt
Prantsuse keelest tõlkinud: Indrek Koff

Mina valisin kohustuslikust lugemisest väja raamatu "Oscar ja Roosamamma", oleksin võtnud võibolla ka raamatu "Õuduste kool" aga see oli välja laenutatud. Praegust on mul veel jäänud lugeda 30 lk. Raamat räägib sellest, kuidas ühel poisil, kes on kümne aastane (kui ma ei eksi) on vähk ja ta peab olema ja aega veetma haiglas. See raamat tundub kurb ja vahel tekkib tunne, et ka ülekohtune. Ma panin ennast mõtes samase olukorda, et ma oleks kümne aastane tavaline poiss, käin koolis, mul on palju lahedaid sõpru ja järsku pauhh avastatakse, et mul on vähk, päris kurb eks? Ega tal seal väga kurb polegi, sest tal on seal sõbrad peekon, popkorn, Enštein jne, need on nende hüüdnimed muidugi, kes see paneks  oma lapsele nimeks peekon ja popkorn, Kas te tahate teada, miks neile sellised nimed on pandud? Mina tahtsin küll. Niisiis peekonit kutsutakse selle pärast peekoniks et tal on hästi tugevad põletus haavad, popkorni kutsutakse selle pärast nii, et ta kaalub väga väga palju ja ta on toodud sinna haiglasse dieeti pidama, Enšteini kutsutakse selle pärast nii, et ta olla olnud mingi vesipea.  Oscarit kutsutakse muna peaks sellepärast et kui inimesel on vähk, siis tehakse keemia ravi ja keemia raviga kukuvad juuksed pea küljest ära. Seal raamatus on igasugused sündmused ka nt Oscar armub tütrukusse Peggy Blue. Natukese aja pärast nad abielluvad te mõtlete miks? Kohe räägin. Nimelt Roosamamma ja Oscar leppisid kokku, et iga päev tema elus on nagu 10 aastat.  Nüüd mõistate ja siis ta oli 20- aastane nii et paras aeg abielluda. Ma võrdleks ennast ja Oscarit. Sarnasus oleks see, et kui ma oleksin suremas, siis ma tunneks ka elust rõõmu ja erinevus oleks see, et ma tahaks, et minu vanemad käiksid mind rohkem vaatamas kui 1 kord nädalas. Praegu ma rohkem rääkida ei saa, loen enne magama minemist veel. Head aega.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar